دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
21.5 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاورزش هوازی به‌خوبی ویاگرا برای درمان اختلال نعوظ مفید است

ورزش هوازی به‌خوبی ویاگرا برای درمان اختلال نعوظ مفید است

ورزش هوازی به‌خوبی ویاگرا برای درمان اختلال نعوظ مفید است

 آیا فعالیت بدنی می‌تواند درمان بالقوه‌ای برای اختلال نعوظ باشد؟ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ورزش هوازی تقریباً به اندازه ویاگرا برای درمان این وضعیت مؤثر است.

اختلال نعوظ (ED) ناتوانی در دستیابی یا حفظ نعوظ کافی برای عملکرد جنسی رضایت‌بخش است. چاقی، بیماری قلبی، تصلب شرایین (انسداد رگ‌های خونی)، دیابت و مصرف دخانیات برخی از عوامل خطر ED هستند. این بیماری حدود ۳۰ میلیون مرد را در آمریکا تحت تاثیر قرار داده است.

محققان آمریکایی نتایج ۱۱ مطالعه قبلی شامل صدها مرد، عمدتا میانسال و دارای اضافه‌وزن یا چاق را آنالیز کردند. آن‌ها دریافتند که ورزش هوازی منظم، بدون توجه به شدت علائم، نمرات را در یک نظرسنجی در مورد عملکرد نعوظ بهبود می‌بخشد.

ورزش هوازی شامل فعالیت‌هایی مانند دویدن و دوچرخه‌سواری است که از گروه‌های عضلانی بزرگ در بدن استفاده می‌کند. بر اساس آخرین مطالعه منتشر شده در نشریه Sexual Medicine، این نوع ورزش می‌تواند برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ، صرف‌نظر از وزن بدن، سلامت کلی یا مصرف دارو مفید باشد.

ارتباط بین عملکرد نعوظ و سلامت قلبی عروقی شناخته شده بود، اما درک محدودی در مورد این‌که چگونه ورزش می‌تواند به‌طور خاص برای افراد مبتلا به اختلال نعوظ مفید باشد، وجود داشت.

لِری ای میلر، نویسنده این مطالعه گفت: این مطالعه به پزشکان و بیماران شواهد لازم برای توصیه قطعی فعالیت هوازی به‌عنوان بخشی از مدیریت ED را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر