دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
21.5 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاپدر ایروبیک هنوز در 92 سالگی، پنج روز در هفته ورزش می‌کند

پدر ایروبیک هنوز در 92 سالگی، پنج روز در هفته ورزش می‌کند

پدر ایروبیک هنوز در ۹۲ سالگی، پنج روز در هفته ورزش می‌کند

مفهوم ورزش ایروبیک – گونه‌ای از آمادگی جسمانی است که سلامت قلب و استقامت را افزایش، و چربی بدن را کاهش می‌دهد – این ورزش در واقع در دهه ۱۹۶۰ توسط دکتر کِنِت کوپر، پزشک و متخصص طب پیشگیری مطرح شد. او هم‌چنین این اصطلاح را با انتشار کتاب خود «ایروبیک» در سال ۱۹۶۸ ابداع کرد.

در ابتدا، کوپر به‌دلیل تشویق به ورزش محکوم شد. او گفت، “در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، ورزش امری خطرناک تلقی می‌شد. به من می‌گفتند که اکنون دنیا پر از دونده‌های مرده خواهد شد. من در سال‌های اولیه انتقادات زیادی دریافت کردم”.

این نظر خیلی زود تغییر کرد. کوپر که اکنون ۹۲ سال دارد – هنوز سخت در تلاش است تا مردم را تشویق به تناسب اندام کند. او رئیس مرکز ایروبیک کوپر در دالاس است که در سال ۱۹۷۰ تأسیس کرد.

کوپر هم‌چنین خالق تست‌های ۱۲ دقیقه‌ای دویدن و FitnessGram PACER است که ظرفیت هوازی و تناسب اندام را اندازه‌گیری می‌کند. میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان این ارزیابی‌ها را اغلب در طول کلاس بدنسازی مدرسه انجام داده‌اند.

این فرد شیفته‌ی تناسب اندام علاوه‌بر  کتاب «ایروبیک» بیش از دوازده کتاب نوشته است و نیروی محرکه یک مطالعه ۲۰ هزار نفری بوده که نشان داد افزایش تناسب اندام با موارد کمتری از زوال‌عقل مرتبط است. کوپر تعداد زیادی جوایز و تقدیر برای دستاوردهای عمرش دریافت کرده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر