دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
21.5 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهایک برچسب پوستی می‌تواند تومور را اندازه‌گیری کرده و آن را به...

یک برچسب پوستی می‌تواند تومور را اندازه‌گیری کرده و آن را به گوشی هوشمند ارسال کند

یک برچسب پوستی می‌تواند تومور را اندازه‌گیری کرده و آن را به گوشی هوشمند ارسال کند

تیمی از محققان پزشکی و مهندسان شیمی در دانشگاه ملی چینهوا واقع در پکن با همکاری یکی از همکاران‌شان از دانشگاه پزشکی تایپه، یک چسب پوستی اختراع کرده‌اند که می‌تواند اندازه تومور را دقیقاً زیر پوست اندازه‌گیری کند.

این تیم تحقیقاتی چسب پوستی خود را به‌عنوان یک برچسب کش‌سان توصیف می‌کند، زیرا می‌تواند با ویژگی‌های یک تومور مطابقت پیدا کند. از پلاستیک نرم و کش‌سانی ساخته شده که یک طرف آن چسبناک است.

برای استفاده به‌عنوان یک دستگاه نظارت، این برچسب با هافنیُم، فلزی که از مخلوط نقره و اکسیژن ایجاد می‌شود، آغشته شده است. فلز به دست‌آمده قبل از مخلوط شدن با برچسب به‌صورت نانوذرات ۱۰۰ نانومتری ساخته شده بود. هنگامی‌که این برچسب به پوست دقیقاً روی محل تومور چسبیده می‌شود، ویژگی‌های آن با تغییر در راستای نانوذرات و خواص الکتریکی آن‌ها تغییر می‌کند تا اندازه تومور مشخص شود.

محققان برچسب خود را روی موش‌هایی با تومورهایی به اندازه دانه برنج آزمایش کردند و دریافتند که می‌تواند اندازه تومور را تا هفت روز به دقت ردیابی کند.

این تیم خاطرنشان می‌کند که اگر برچسب آن‌ها آزمایشات بیشتری را پشت سر بگذارد و به رژیم‌های درمانی راه یابد، بیماران می‌توانند خودشان ببینند که درمان آن‌ها چقدر خوب پیش می‌رود. هم‌چنین، این امکان وجود دارد که داده‌های اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند روزانه برای پزشک آن‌ها ارسال شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر