دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
25.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها۳۰ ژانویه؛ روز جهانی بیماری‌های گرمسیری نادیده گرفته‌شده

۳۰ ژانویه؛ روز جهانی بیماری‌های گرمسیری نادیده گرفته‌شده

۳۰ ژانویه؛ روز جهانی بیماری‌های گرمسیری نادیده گرفته‌شده

سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در روز جهانی بیماری‌های گرمسیری نادیده‌ گرفته‌شده در سال ۲۰۲۴ از همه، از جمله رهبران و جوامع درخواست می‌کند تا برای رفع نابرابری‌هایی که باعث بیماری‌های گرمسیری نادیده گرفته‌شده (NTDs) می‌شود، متحد شده و اقدام کنند و سرمایه‌گذاری‌های جسورانه و پایدار برای رهایی حدود ۱.۶۲ میلیارد نفر در آسیب‌پذیرترین جوامع جهان از چرخه معیوب بیماری و فقر انجام دهند.

هدف از روز جهانی بیماری‌های استوایی نادیده گرفته‌شده، برجسته‌کردن وجهه بیماری‌های استوایی نادیده گرفته‌شده، رنجی که ایجاد می‌کنند و جلب حمایت برای کنترل، حذف و ریشه‌کنی آن‌ها در راستای اهداف برنامه‌ای تعیین‌شده در نقشه راه NTD در سال‌های ۲۰۳۰-۲۰۲۱ و تعهدات اعلامیه ۲۰۲۲ کیگالی در مورد بیماری‌های گرمسیری نادیده گرفته‌شده است.

در ۳۱ مه ۲۰۲۱، هفتاد و چهارمین مجمع جهانی بهداشت، ۳۰ ژانویه را به‌عنوان روز جهانی بیماری‌های گرمسیری نادیده گرفته‌شده با تصویب یکپارچه تصمیم مجمع جهانی بهداشت توسط کشورهای عضو WHO به رسمیت شناخت. این روز اکنون یکی از ۱۱ روز جهانی بهداشت و ۲ هفته جهانی بهداشت است که توسط WHO به رسمیت شناخته شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر