دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهگیاهان داروییآیا برگ انگور برای سلامتی مفید است؟

آیا برگ انگور برای سلامتی مفید است؟

آیا برگ انگور برای سلامتی مفید است؟

برگ‌های انگور که معمولا در غذاهای مدیترانه‌ای و آشپزی خاور میانه استفاده می‌شود دارای فواید بالقوه‌ای برای سلامتی است. برگ‌های انگور موجود در بازار که غالبا در آب نمک نگهداری می‌شوند، می‌تواند میزان سدیم را در بدن افزایش دهد، از این‌رو برای کاهش سطح سدیم توصیه می‌شود قبل از استفاده چند دقیقه‌ای آن‌ها را خیس کرده و سپس بشویید.

ارزش غذایی برگ انگور:

برگ انگور کالری کمی دارد و دارای کربوهیدرات، پروتئین، و چربی کمی است. هم‌چنین حاوی ویتامین‌های A، C، K، مواد معدنی، کلسیم، آهن، منیزیم، و ترکیبات دیگری مانند پلی‌فنول‌ها است که به اثرات بالقوه آن برای ارتقای سلامتی کمک می‌کند.

فواید برگ انگور برای سلامتی:

خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی- سلامت دستگاه گوارش-  پیشگیری از یبوست- ارتقای سلامت قلب-  بهبود سلامت مفاصل-  کمک به کاهش خطر فشار خون بالا- و اثرات ضد سرطانی.

اقدامات احتیاطی و ملاحظات:

برخی افراد ممکن است با مصرف برگ انگور دچار آلرژی و حساسیت شوند. واکنش‌های آلرژیک می‌تواند از علائم خفیف مانند خارش و کهیر تا واکنش‌های شدید، متغیر باشد.

مصرف بیش از حد برگ انگور می‌تواند منجر به ناراحتی گوارشی شود.

برگ انگور حاوی ترکیبات خاصی است که با داروها به‌ویژه داروهای رقیق‌کننده خون یا دیابت تداخل دارد. بنابراین مصرف‌کنندگان این داروها قبل از مصرف برگ انگور باید با پزشک خود مشورت کنند.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر