دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهگیاهان داروییفواید عسل به‌عنوان ضد سرفه

فواید عسل به‌عنوان ضد سرفه

فواید عسل به‌عنوان ضد سرفه

دکتر سید احمد طباطبایی، عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت:

تأثیر واقعی برخی داروهای ضدسرفه که وارداتی و یا مانند آویشن، شکر تیغال و آلوئه‌ورا داروی سنتی هستند، تاکنون اثبات نشده اما استفاده از عسل، مورد تأیید سازمان‌های بین‌المللی و مراجع علمی است.

مصرف عسل به تنهایی و یا ترکیب آن با شیر، آب، چای و سایر آبمیوه‌ها به‌عنوان داروی ضدسرفه می‌تواند مفید باشد. خانواده‌ها اگر قرار است یک داروی سنتی و خانگی استفاده کنند حتما مصرف عسل را در دستور کار خود قرار دهند.

برخی دودها مانند عنبرنسارا، عود، کندر و اسپند به‌عنوان آنتی‌بیوتیک بی‌اثر هستند. این دودها اثرات ثابت شده‌ای به‌عنوان آنتی‌بیوتیک برای مقابله با آنفلوآنزا ندارند بلکه مصرف آن‌ها به‌ویژه برای بیماران و کودکان دارای حساسیت و آسم منجر به تشدید مشکلات‌شان می‌شود.

یکی از دلایل افزایش موارد آنفلوآنزا کاهش ایمنی بدن افراد در دوران کرونا به‌دلیل عدم تزریق واکسن آنفلوآنزا است.  محدودیت‌های دوران کرونا برای بسیاری از مردم خسته‌کننده بود و برخی افراد نسبت به استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده عکس‌العمل منفی داشتند و این باعث شد که رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی نیز به کمترین حد خود برسند. از سوی دیگر، افزایش تماس‌های افراد در محیط خانواده و مدارس به شیوع بیشتر ویروس‌های تنفسی کمک می‌کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر