پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
20.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابا مصرف روزانه فلفل سیاه چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

با مصرف روزانه فلفل سیاه چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

با مصرف روزانه فلفل سیاه چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

فلفل سیاه که نام علمی آن Piper nigrum است، یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین ادویه‌ها در جهان به شمار می‌رود که فواید زیادی برای سلامتی دارد. فلفل سیاه حاوی ترکیب ارزشمندی به نام پیپِرین است که با دارا بودن اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. هم‌چنین فراهمی‌زیستی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را افزایش می‌دهد.

طبق اعلام وزارت کشاورزی آمریکا (USDA)، یک قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب‌شده حاوی:

۲۴ کالری- ۰ گرم پروتئین- ۰ گرم چربی- ۲ گرم کربوهیدرات- ۱ گرم فیبر- ۴ میلی‌گرم منیزیم- ۳۱ میلی‌گرم پتاسیم- و ۱۰ میلی‌گرم کلسیم است.

وقتی فلفل سیاه با مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ مانند میوه‌ها و سبزیجات مصرف شود، می‌تواند به‌طوری موثر به افزایش جذب این ترکیبات مفید کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که پیپرین (ترکیب فعال در فلفل سیاه) ممکن است فراهمی زیستی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کورکومین موجود در زردچوبه را تا حدود دو هزار درصد افزایش دهد و وعده‌های غذایی را خوشمزه‌تر و از نظر تغذیه‌ای موثرتر کند.

مزایای پیپرین در افزایش جذب مواد مغذی به اتمام نمی‌رسد؛ ممکن است نقش مهمی در کاهش التهاب در بدن نیز داشته باشد. التهاب مزمن با مسائل مختلف سلامتی، از آرتریت گرفته تا بیماری‌های قلبی مرتبط است. تحقیقات نشان می‌دهد که خواص ضدالتهابی پیپرین می‌تواند به مدیریت شرایط التهابی کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک کامل مزایای بالقوه آن مورد نیاز است.

هم‌چنین فلفل سیاه می‌تواند به بدن کمک کند تا با التهاب مرتبط با بیماری‌های مزمن مانند آلزایمر، پارکینسون، آرتریت و موارد دیگر با مداخله در روند التهاب مبارزه کند.

در حالی‌که فلفل‌ سیاه یک تقویت‌کننده جادویی برای مغز نیست، گنجاندن آن در رژیم غذایی ممکن است مزایایی برای حمایت از مغز داشته باشد. طبق مطالعه منتشر شده در نشریه Aging and Disease  پیپرین موجود در فلفل سیاه ممکن است با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی، سلامت شناختی و شادابی را بهبود بخشد. فلفل سیاه فوایدی برای تقویت مغز دارد. در یک مطالعه بر روی حیوانات کوچک، موش‌هایی که از قبل با فلفل سیاه درمان شدند، پلاک‌های آمیلوئید کمتری مرتبط با بیماری آلزایمر و حافظه بهتری نسبت به موش‌هایی که مکمل فلفل سیاه دریافت نکردند، داشتند.

خوردن فلفل سیاه در حد اعتدال روزانه به‌طور کلی بی‌خطر است. اما مصرف مقادیر زیاد آن ممکن است پوشش معده را تحریک کند یا باعث مشکلات گوارشی شود.

فلفل سیاه به معنای سنتی یک عامل سم‌زدایی نیست، اما فواید بالقوه‌ای برای سلامتی دارد. پیپرین موجود در فلفل سیاه ممکن است جذب برخی مواد مغذی را در بدن افزایش دهد و  به‌طور غیرمستقیم از سم‌زدایی در کبد و کلیه‌ها حمایت کند. با این‌حال، حفظ یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم برای حمایت از سلامت اندام‌ها و در نتیجه سم‌زدایی طبیعی بدن مهم‌تر است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر