پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
21.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابیماری‌های روانی مادران عامل افزایش نرخ مرگ‌و‌میر در آمریکا

بیماری‌های روانی مادران عامل افزایش نرخ مرگ‌و‌میر در آمریکا

بیماری‌های روانی مادران عامل افزایش نرخ مرگ‌و‌میر در آمریکا

بر اساس شواهد جدید، بیماری‌‌ روانی مادران عامل اصلی مرگ‌و‌میرهای مرتبط با بارداری در آمریکا است، اما ابتکارات ملی که برای مبارزه با این موضوع به‌کار گرفته شده، اغلب در مسیر اولویت‌قرار دادن سلامت روان شکست خورده است.

بر اساس این مطالعه که اخیرا در نشریه JAMA Psychiatry منتشر شد، میزان مرگ‌و‌میر مادران در آمریکا دو تا سه برابر بیشتر از سایر کشورهای با درآمد بالا است و در سال‌های اخیر فقط افزایش یافته است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) می‌گوید بیش از ۸۰ درصد از مرگ‌و‌میرهای مربوط به بارداری در این کشور قابل‌پیشگیری هستند.

این تحقیق، ۳۰ مطالعه اخیر و ۱۵ مرجع تاریخی را مورد بررسی قرار داد تا نقش ناشناخته بیماری روانی در مرگ‌و‌میر مادران را برجسته کند.

محققان دریافتند که اختلالات سلامت روان مانند خودکشی و مصرف بیش از حد مواد افیونی مسئول تقریباً ۱ مورد از هر ۴ مرگ مادران در آمریکا است. طبق گزارش‌های ۳۶ کمیته بررسی بیماری‌ها و مرگ‌و‌میر مادران (سازمان‌های دولتی که مرگ‌های مادران را بررسی می‌کنند) این تقریباً دو برابر میزان مرگ مادران ناشی از خونریزی پس از زایمان است که دومین علت اصلی مرگ‌های مرتبط با بارداری است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر