پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
20.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهادرمان دیابت بدون دارو؟ نتایج یک مطالعه: درمان با نور قرمز می‌تواند...

درمان دیابت بدون دارو؟ نتایج یک مطالعه: درمان با نور قرمز می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد

درمان دیابت بدون دارو؟

نتایج یک مطالعه: درمان با نور قرمز می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد

همواره ترکیبی از داروها، تزریق انسولین و اصلاح سبک زندگی برای مدیریت دیابت توصیه می‌شود. با این‌حال، یک مطالعه جدید یک درمان بدون دارو را برای دیابت کشف کرده است، و محققان متوجه کاهش قابل‌توجه سطح قند خون پس از یک جلسه درمان ۱۵ دقیقه‌ای با نور قرمز شدند.

تا سال ۲۰۲۱، حدود ۵۳۷ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت بودند که انتظار می‌رود این تعداد تا سال ۲۰۳۰ به ۶۴۳ میلیون و تا سال ۲۰۴۵ به ۷۸۳ میلیون نفر افزایش یابد.

درمان با نور قرمز با طول موج کم، برای رفع نگرانی‌های مختلف پوست مانند چین‌و‌چروک، قرمزی، آکنه و جای زخم و مبارزه با علائم پیری استفاده می‌شود؛ ولی دانشمندان فعالانه در حال بررسی کاربردهای بالقوه آن در درمان سایر مشکلات پزشکی فراتر از مسائل پوستی هستند.

مطالعه منتشر شده در نشریه Biophotonics نشان می‌دهد که قرار گرفتن افراد سالم در معرض نور قرمز با طول موج ۶۷۰ نانومتر تولید انرژی در میتوکندری آن‌ها (نیروگاه‌های سلولی) را تحریک می‌کند، که به‌نوبه خود می‌تواند منجر به افزایش مصرف گلوکز شود.

جدا از مزایای بالقوه درمان با نور قرمز، این مطالعه هم‌چنین پیامدهای طولانی‌مدت نور آبی برای سلامت انسان از جمله اختلال در تنظیم قند خون را برجسته می‌کند. این یافته‌ها حائز اهمیت است، به‌ویژه با توجه به شیوع رو به‌رشد نور LED، که نور آبی بیشتر و نور قرمز کمتری را ساطع می‌کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر