پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
21.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهانتایج یک مطالعه در آمریکا: کشف ۲۷۵ میلیون تنوع ژنتیکی کاملاً جدید

نتایج یک مطالعه در آمریکا: کشف ۲۷۵ میلیون تنوع ژنتیکی کاملاً جدید

نتایج یک مطالعه در آمریکا: کشف ۲۷۵ میلیون تنوع ژنتیکی کاملاً جدید

طبق گزارش محققان: یک مطالعه‌ با آنالیز کد ژنتیکی ۲۵۰ هزار داوطلب آمریکایی بیش از ۲۷۵ میلیون تنوع ژنتیکی کاملاً جدید را پیدا کرد که ممکن است به توضیح این‌که چرا برخی از گروه‌ها بیشتر از سایرین مستعد ابتلا به بیماری هستند، کمک کند.

داده‌های توالی‌یابی کل ژنوم از طیف گسترده‌ای از آمریکایی‌ها با تمرکز بر گروه‌هایی که قبلاً کمتر نشان شناخته شده بودند، با هدف جبران فقدان تاریخی تنوع در مجموعه داده‌های ژنومیِ موجود صورت گرفته است. مطالعه «همه ما» که توسط مؤسسه ملی سلامت آمریکا انجام شد، در مجموع ۱ میلیارد تنوع ژنتیکی را نشان داد.

دکتر جاش دنی، نویسنده این مطالعه گفت: «توالی‌یابی جمعیت‌های متنوع می‌تواند به اهداف دارویی جدیدی منجر شود که به همه مرتبط است. هم‌چنین می‌تواند به کشف نابرابری‌هایی که منجر به درمان‌های خاص برای افرادی می‌شود که بار بیشتری از بیماری یا بیماری‌های مختلف را تجربه می‌کنند، کمک کند».

محققان در مجموعه‌ای از مقالات منتشر شده در نشریه Nature و مجلات مرتبط گزارش کردند: اگرچه بسیاری از تنوع‌های ژنتیکی هیچ تاثیری بر سلامت ندارند، تقریباً ۴ میلیون از تفاوت‌های تازه کشف‌شده در کد ژنتیکی در مناطقی از کروموزوم قرار دارند که ممکن است با خطر بیماری مرتبط باشند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر