دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
21.5 C
Tehran
خانهورزش و سلامتفعالیت‌هایی که ممکن است به اندازه دارو برای درمان افسردگی موثر واقع...

فعالیت‌هایی که ممکن است به اندازه دارو برای درمان افسردگی موثر واقع شوند

فعالیت‌هایی که ممکن است به اندازه دارو برای درمان افسردگی موثر واقع شوند

فعالیت بدنی با بهبود سلامت روان مرتبط است. محققان در یک مطالعه جدید، اَشکال خاصی از ورزش را شناسایی کردند که ممکن است به اندازه دارو در درمان افسردگی موثر باشد.

افسردگی یا اختلال افسردگی عمده (MDD) یک بیماری شایع سلامت روان است که باعث احساس غم و اندوه مداوم می‌شود، به‌طوری که بر نحوه فعالیت روزانه، رفتار و طرز تفکر افراد تأثیر می‌گذارد. ترکیبی از داروها و روان‌درمانی، درمان توصیه شده برای افراد مبتلا به افسردگی است.

در جدیدترین مطالعه، محققان دانشگاه کوئینزلند استرالیا دریافتند که پیاده‌روی، آهسته دویدن، یوگا، تای چی، ورزش‌های هوازی و تمرینات قدرتی، ورزش‌هایی هستند که می‌توانند در درمان بالقوه افسردگی مورد استفاده قرار گیرند.

این یافته‌ها پس از ارزیابی داده‌های بیش از ۱۴ هزار شرکت‌کننده از ۲۱۸ مطالعه در مورد ورزش و افسردگی به دست آمد. محققان خاطرنشان کردند که شدت فعالیت به‌طور مستقیم با میزان بهبود علائم افسردگی مرتبط است. با این‌حال، حتی ورزش‌های کم‌شدت مانند پیاده‌روی یا یوگا نیز مزایای قابل‌توجهی را نشان می‌دهند.

محققان هشدار دادند که نتایج این مطالعه ممکن است تحت تأثیر طیفی از سوگیری‌های تجربی قرار گرفته باشد. از آن‌جایی که انجام آزمایش بدون اطلاع آزمایش‌شونده در مداخلات ورزشی سخت‌تر از آزمایش‌های مربوط به دارو است، اجتناب از تأثیرات امید به بهبودی چالش‌برانگیز بود. با این‌حال، محققان هم‌چنان ورزش‌کردن به‌ویژه ورزش شدید را به‌عنوان بخشی از دستورالعمل‌های بالینی برای درمان افسردگی توصیه می‌کنند.

نتایج این تحقیق در نشریه BMJ منتشر شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر