پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
21.7 C
Tehran
خانهگیاهان داروییکاهش اثرات نامطلوب اعتیاد به الکل با مصرف جین‌سِنگ کره‌ای

کاهش اثرات نامطلوب اعتیاد به الکل با مصرف جین‌سِنگ کره‌ای

کاهش اثرات نامطلوب اعتیاد به الکل با مصرف جین‌سِنگ کره‌ای

یک مطالعه نشان می‌دهد که جین‌سِنگ، یک گیاه مشهور چینی با خواص قابل‌توجه خود در کاهش اعتیاد به الکل و افزایش حافظه، بارقه‌ای از امید را به ارمغان آورده است.

اعتیاد به الکل می‌تواند از جهات مختلف به سلامت فرد آسیب برساند: تصادفات ناگهانی، خشونت، مسمومیت با الکل و رفتارهای جنسی پرخطر نمونه‌ای از این خطرات هستند. زنان باردار که مقادیر بیش از حد الکل مصرف می‌کنند، در معرض خطر سقط جنین یا به دنیا آوردن نوزادانی با ناهنجاری‌های جنینی ناشی از الکل قرار دارند. در دراز مدت نیز نوشیدن زیاد الکل می‌تواند باعث فشار خون بالا، بیماری قلبی، مشکلات کبدی و ابتلا به انواع سرطان شود.

طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، مصرف الکل هم‌چنین سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند، بر یادگیری و حافظه تأثیر گذاشته و ممکن است منجر به افسردگی و اضطراب شود.

عصاره جین‌سِنگ قرمزِ کره‌ای به‌عنوان یک داروی گیاهی ارزشمند برای درمان التهاب عصبی و چند بیماری دیگر از دیرباز شناخته شده و در طب سنتی به‌دلیل خواص مؤثر درمانی آن مورد استفاده قرار گرفته است.

محققان دانشگاه سَهمیوک (Sahmyook) واقع در کره جنوبی، سئول با مشاهده اثرات جین‌سِنگ قرمز کره‌ای در موش‌های تحت درمان که در معرض الکل قرار داشتند، دریافتند که این گیاه می‌تواند با مسدود کردن سیگنال‌های خاصی در مغز موسوم به مسیر PKA-CREB، که با اعتیاد مرتبط است، به کاهش اثرات اعتیادآور الکل و هم‌چنین به کاهش التهاب در مغز و بازسازی حافظه کمک کند، و عملکردهای شناختی تحت تاثیر عوارض الکل را بهبود بخشد.

مهم‌‌تر از موارد یادشده این بود که دُز بالاتر جین‌سِنگ قرمز کره‌ای منجر به بهبود بیشتر در موش‌های تحت‌درمان شد.

اکنون، علم مدرن در حال بررسی پتانسیل این گیاه برای درمان بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی/عروقی، سرطان و بیماری آلزایمر است.

یافته‌های این پژوهش در نشریه  Journal of Ginseng Research منتشر شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر