پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
13 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهانتایج مطالعه سازمان جهانی بهداشت: بیش از یک میلیارد نفر در سراسر...

نتایج مطالعه سازمان جهانی بهداشت: بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان چاق هستند

نتایج مطالعه سازمان جهانی بهداشت: بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان چاق هستند

بر اساس برآوردهای به‌روز شده سازمان جهانی بهداشت (WHO) و یک گروه بین‌المللی از محققان، بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان چاق هستند، وضعیتی که با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات جدی سلامتی مرتبط است.

در بخشی از این مطالعه آمده است:

چاقی به قدری شایع شده که در خیلی از کشورها از جمله بسیاری از کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط که قبلا با سوءتغذیه دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند شایع‌تر از کمبود وزن شده است.

یافته‌های این پژوهش که در نشریه Lancet منتشر شد یکی از معتبرترین تخمین‌های مستقل و بر اساس داده‌های بیش از ۲۲۰ میلیون نفر در بیش از ۱۹۰ کشور جهان است.

نرخ چاقی در بزرگسالان بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده و در بین کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۹ ساله بیش از ۴ برابر شده است.

این تحلیل هم‌چنین نشان داد که در بازه زمانی یادشده نسبت دختران، پسران، و بزرگسالانی که کمبود وزن دارند، به ترتیب یک پنجم، یک سوم و یک دوم کاهش یافته است.

تدروس آدهانوم، مدیرکل WHO گفت: اقداماتی مانند اِعمال مالیات بر محصولات با میزان قند بالا و ترویج  وعده‌های غذایی سالم در مدارس برای کمک به مقابله با نرخ چاقی ضروری است. اساسا، این امر مستلزم همکاری بخش خصوصی است که باید در قبال تاثیرات محصولات‌شان بر سلامت افراد پاسخگو باشند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر